Filmrecension: Domino (2019)

Stort tack till SF Studios för recensionsexemplaret!

domino movie

DOMINO (2019)

★★✩✩✩- 2/5

Köpenhamnspolisen Christian vill hämnas på IS-medlemmen Imran för mordet på sin partner. Christian och Alex – en poliskollega tillika hans bortgångne partners älskarinna – ger sig ut för att jaga rätt på Imran, men fastnar i en katt- och råttalek med en ohederlig CIA-agent. Snart befinner de sig i en kamp mot klockan – både för att ta hämnd och för att rädda sina egna liv.

Längd: 1h 25min | Release (DVD): 6 juli 2020 | Distibutör: SF Studios | Genre: Thriller

Mina åsikter om filmen:

Jag hade höga förväntningar på denna filmen, men jag blev faktiskt lite besviken. För det första så är musiken i bakgrunden helt onödig, och jag tappade ofta känslan för filmen grund av musiken. Det kändes nästan som att musiken inte passade in till filmens tema, och dessutom blev filmen mer B på grund av det. Jag skulle kunna se denna musiken i Indiana Jones eller andra gamla vilda västern filmer, men inte till en thrillerfilm som skapades 2019.

Handlingen är ibland osammanhängande och orealistisk, och vissa scener kändes b. Jag är inte en sådan filmfantast så jag lägger värde i regissören bakom filmen, men i denna så är tydligen regissören känd på grund av hans speciella scener. Vilket förklarar en hel del. Bortsett från detta så hade handlingen kunnat vara helt fantastisk, om det hade lagts ner lite mer tid på skapandet av den.

Skådespelarinsatserna är bra, och jag kunde inte märka något dåligt skådespeleri. Dock kunde jag ibland lägga märke till dåliga dialekter, men inget som störde filmupplevelsen. Jag kan inte ge Domino mer än en 2:a, just på grund av musiken och den osammanhängande handlingen. Detta var inte en film för mig. Men om man är en filmälskare med förkärlek till gamla filmer så är detta säkert ett fint alternativ.