Filmrecension: Kin (2018)

kin poster

KIN (2018)

★★★★✩- 4/5

Den nyligen frisläppte Jimmy och hans 14-åriga adoptivbror Eli jagas av en hämndlysten gangster, federala agenter och ett gäng soldater från en annan värld. Med ett vapen av mystiskt ursprung som enda skydd tvingas de till flykt, i denna nervkittlande thriller med en sci-fi-twist.

Längd: 1h 38min | Release (digital): 4 februari 2019 | Distibutör: Lionsgate | Genre: Science fiction, Action

Mina åsikter om filmen:

Jag blev positivt överraskad av Kin. Jag har sett många sci-fi/actionfilmer som inte når upp till mina förväntningar, och kanske var det också därför jag inte hade så många förväntningar om denna filmen. Men det är alltid lika fantastiskt att hitta en film som är bättre än man trodde.

Kin innehåller oväntade vändningar, fantastiskt skådespel och spännande actionscener. Den hamnar verkligen i “unik och nytänkande” kategorin, för det känns inte som att någon annan film (vad jag har sett) har denna typen av handling. Något som jag speciellt tyckte om var slutet, och hur jag inte alls kunde förutspå hur allt skulle sluta. Ofta har jag ett hum om vad som kommer att hända och hur, men inte denna gången – och det är ett stortplus!

Det finns inte mycket att klaga på om Kin, för generellt är det en unik och spännande film som jag tycker att alla ska se. Det är inte den bästa sci-fi filmen jag har sett, men den är i toppen av min lista. Om ni vill se något spännande, häftigt och oförutsägbart så är Kin helt perfekt. Jag hoppas på att det kommer en uppföljare, för jag vet inte vad jag skulle göra om Elis berättelse tar slut här..