Bokrecension: Kanske den här gången

Stort tack till Bokförlaget Nona för recensionsexemplaret!

kanske den här gången omslag

KANSKE DEN HÄR GÅNGEN – JILL MANSELL

★★★★★ – 5/5

Rolig, romantisk och riktigt hjärtevärmande feel-goodroman.

När Mimi ska hälsa på sin pappa, som flyttat till den lilla pittoreska byn Goosebrook i Cotswolds, råkar hon stöta ihop med den karismatiske Cal. Deras första möte blir allt annat än romantiskt och Mimi återvänder till London där hon satsar helhjärtat på karriären. Hon inser också snart att det nog aldrig kan bli något annat än vänskap mellan henne och Cal.

Kärleken till byn Goosebrook slocknar inte och fyra år senare lockar den på henne med både sin charm och sina invånare. Mycket har blivit annorlunda i byn, men när det gäller Mimi och Cal verkar alltid något, eller någon, stå i vägen för att deras vänskap ska utvecklas till något mer. Mimi har dessutom fullt upp med att hjälpa andra i deras relationer. När ska det bli hennes tur att få möta kärleken och bli riktigt lycklig?

Köp boken här: Adlibris | Förlag: Bokförlaget Nona | Sidor: 429 | Utgivningsdatum: 15 september 2020

Jag är helt förälskad i denna underbara roman. Jill Mansell har återigen skrivit en bok fylld av varm humor, pirrig kärlek och trovärdiga karaktärer. Kanske den här gången är en klockren feelgood som fängslande mig direkt. Det är något speciellt med Jill Mansells karaktärer, för alla är intressanta, mysiga och har ett fint djup, man blir förälskad i alla fina personligheter som hennes böcker innehåller. Jag satt och smålog, skrattade och fick glädjetårar i ögonen under hela bokens gång. Varenda händelse, varenda mening värmde hjärtat och fick mig att le.

Många feelgoodböcker har förutsägbara handlingar, men inte denna. Kanske den här gången innehåller oförutsägbara händelser som skapar ett nyfiket intresse hos läsaren. Jag var under hela bokens gång nyfiken och ville läsa mer, jag ville bara veta hur Cal och Mimi skulle hitta varandra i slutet. Kanske den här gången har den perfekta blandningen mellan humor, kärlek och svärta. Alla, vare sig man gillar feelgood eller inte, kommer tycka om denna feelgoodpärla. Rekommenderas varmt!