Bokrecension: Familjen Bridgerton #1 – En annorlunda allians

familjen bridgerton 1

FAMILJEN BRIDGERTON: EN ANNORLUNDA ALLIANS – JULIA QUINN

★★★★★ – 5/5

Jane Austen möter Bridget Jones i internationell bästsäljare. Daphne Bridgerton är både smart och vacker – ändå blir hon bara uppvaktad av män hon inte vill ha. Men när broderns bästa vän, Simon Basset, kommer till London förändras allt. Tillsammans kommer de på en elegant plan – en fejkad förlovning dem emellan kan göra rätt typ av friare intresserade av Daphne, och hålla alla äktenskapstokiga societetsmödrar borta från Simon.
Men mitt i alla baler, promenader och båtturer, är det svårt att hålla reda på vad som är en bluff och inte. Och att hålla sina egna känslor i schack, visar det sig.

Åtta syskon, med förnamn i alfabetisk ordning. Första delen i serien om Familjen Bridgerton i 1800-talets England.

Köp boken här: Adlibris | Förlag: Lovereads | Sidor: 414 | Utgivningsdatum(pocket): 12 maj 2020

Jag är glad att jag bestämde mig för att läsa denna boken, för jag är helt fast. Familjen Bridgerton: En annorlunda allians är första boken av 8 i Familjen Bridgerton serien, och det är en fantastisk start på familjedramat. Genom passion och humor har Julia Quinn skapat en romance i precis min smak. Jag fastnade för alla underbara, genuina karaktärer och jag fastnade speciellt för hur berättelsen förs framåt – för det finns nämligen något spännande och intressant i varenda kapitel.

Humorn hos karaktärerna är helt underbar, och jag fick mig ett par goda skratt under läsningens gång. Dessutom bjuder En annorlunda allians på en fin introduktion till alla karaktärer (det finns många, men jag kommer ihåg varenda en!). Ibland är det svårt att memorera alla personer i en bok, men det var inget problem här. Jag kan inte göra annat än rekommendera denna till er. För vare sig om ni gillar historisk romance eller är helt ny i genren, så kommer ni älska denna boken. Varmt, varmt tips!