Bokrecension: Vi ses i Beachcomber Bay

Stort tack till Bokförlaget Nona för recensionsexemplaret!

vi ses i beachcomber bay

VI SES I BEACHCOMBER BAY – JILL MANSELL

★★★★✩ – 4/5

När Clemency och Sam träffas första gången blir det ett möte de aldrig ska glömma. Det finns något mellan dem, men problemet är att han är gift. Tre år senare har Clemency flyttat tillbaka till sin mysiga hemby St Carys i Cornwall för att jobba med sin vän Ronan. Även hennes styvsyster Belle letar sig ner till idyllen vid havet men av helt andra orsaker, och då vänds Clemencys liv upp och ner.

Den lilla byn St Carys gömmer många hemligheter och förvecklingar. Mitt i händelsernas centrum står Clemency, Ronan och Belle som alla längtar efter kärlek men samtidigt drivs av starka vänskapsband och lojalitet.

Vi ses i Beachcomber Bay är en feelgoodroman om kärlekstrassel och systerliga dilemman full av varm humor och oväntade vändningar.

Köp boken här: Adlibris | Förlag: Bokförlaget Nona | Sidor: 413 | Utgivningsdatum: 27 maj 2020

Vi ses i Beachcomber Bay är en härlig feelgoodroman, det är en sådan bok som man bara måste ha till sommarläsningen för varje sida innehåller humor och mysiga karaktärer. Jag fastnade verkligen för alla oväntade vändningar och alla charmiga relationer, och jag kunde inte sluta läsa när jag väl hade börjat. Visst finns det fängslande böcker, men denna var helt underbart fängslande och jag var väldigt nyfiken på hur karaktärerna skulle lösa deras problem.

Något jag märkte var att vissa händelser var för oväntade, det blev liksom som en chock och jag njuter mer av en läsning där man mjukt blir introducerad till vändningarna. Detta är det enda negativa jag har att skriva, för jag njöt av varje sekund av boken. Humorn är helt klockren, vilket skapade en del goda skratt hos mig. Jag kände också igen mig i vissa pinsamma situationer, som blev väldigt underhållande att läsa om.

Som en sammanfattning bjöd Vi ses i Beachcomber Bay på en charmig handling, och underbara karaktärer som jag absolut hade kunnat läsa en till bok om. Ett varm tips, speciellt till dig som gillar humor och kärlek.