Filmrecension: The Space Between Us

THE SPACE BETWEEN US (2017)

★★✩✩✩ – 2/5

Ett rymdskepp lämnar jorden med uppdrag att befolka Mars. Efter avfärden upptäcker en av astronauterna att hon väntar barn. Barnet föds på Mars, men mamman dör, utan att ha avslöjat vem som är pappan. Så börjar Gardner Elliots extraordinära liv på den röda planeten, där han fram till sin 16-årsdag bara har träffat 14 personer. Men Gardner kan inte släppa tanken på sin pappa. I sitt sökande på nätet får han kontakt med Tulsa, en streetsmart tjej i Colorado. När Gardner äntligen får chansen att besöka jorden upptäcker forskarna att hans organ inte klarar av jordens atmosfär. Med hjälp av Tulsa flyr Gardner – fast besluten att hitta sin pappa och ta reda på var i universum han egentligen hör hemma.

Mina åsikter om filmen:

Okej, först av allt vill jag bara skriva att denna filmen har bra och kända skådespelare så mina förväntningar var väldigt höga. Men, det som oftast aldrig brukar hända hände, jag blev besviken. Filmen börjar bra, man kommer in i handlingen snabbt och man blir nyfiken på vad som kommer hända. Men efter några minuter blir filmen löjlig och väldigt konstig. Enligt mig kan jag faktiskt säga att den blev otroligt överdriven. Även om filmen är 2 timmar lång så finns inget djup i handlingen, det är en ytlig och konstig berättelse som man inte fastnar för. Jag kände mig uttråkad i 70% av filmens gång och det är inte ett bra betyg på en 2 timmars film. Det var de sista minuterna som jag fick den ”typiska” feel-good känslan och kunde le och känna mig glad. Jag hoppades att detta var en film som jag kunde rekommendera, men nej det får bli nästa recension istället.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *